Modéliser et visualiser les données historiques | Modeling and Visualizing Historical Data

Modération | Chair

Marten Düring (C2DH, Université du Luxembourg)

Visualizing Visions. Floor Koeleman (Luxembourg Centre for Contemporary and Digital History)

Automated semantic interpretation of architectural digital imagery: Writing and rewriting Postmodern Tel Aviv-Jaffa architectural historyYael AllweilOr Aleksandrowicz (Faculté d’architecture et de planification urbaine, Technion – Institut de technologie d’Israël | Faculty of Architecture and Town Planning, Technion – Israel Institute of Technology)

De la démarche fondamentale à la démarche appliquée : approche interdisciplinaire des dynamiques forestières de l’Avesnois (Nord). Marie Debarre (U. Valenciennes et Hainaut-Cambrésis)

Visualizing the Birth of Settler Colonial Empires Using Multimodal Digital Historical Research MethodsAshley R. Sanders (Digital Research Studio, The Claremont Colleges)