COLLINS Jez Université de Birmingham, Royaume-Uni
THIS IS THE MODERN WORLD
PANEL 1
SOURCES ET METHODOLOGIE/ SOURCES AND METHODS
“MULTIPLE VOICES, MULTIPLE MEMORIES: PUBLIC HISTORY-MAKING AND ACTIVIST ARCHIVISM IN ONLINE POPULAR […]
THIS IS THE MODERN WORLD
PANEL 1
SOURCES ET METHODOLOGIE/ SOURCES AND METHODS
“MULTIPLE VOICES, MULTIPLE MEMORIES: PUBLIC HISTORY-MAKING AND ACTIVIST ARCHIVISM IN ONLINE POPULAR […]
PANEL 1
SOURCES ET METHODOLOGIE/ SOURCES AND METHODS
« DEZÈDE, UN PORTAIL POUR ÉCRIRE L’HISTOIRE DU ROCK : L’EXEMPLE DES CONCERTS ROCK EN […]
PANEL 1
SOURCES ET METHODOLOGIE/ SOURCES AND METHODS
“KEEPING TRACKS – POPULAR MUSIC IN THE BRITISH LIBRARY”
PANEL 1
SOURCES ET METHODOLOGIE/ SOURCES AND METHODS
« ÉCRIRE L’HISTOIRE DU ROCK : ENTRE ARCHIVE(S) ET MÉMOIRE(S). L’EXEMPLE DES DÉBUTS DU GROUPE NOIR(S) […]
PANEL 2
ROCK ET INDUSTRIES CULTURELLES/ ROCK MUSIC AND CULTURAL INDUSTRIES
“THE RISE AND FALL OF EMI: A CASE STUDY IN MUSIC INDUSTRY […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3A
IDENTITÉS MUSICALES/ MUSICAL IDENTITIES
“CLASSIFICATION, ELITISM AND IMAGINARY GENEALOGY –EXTREME METAL- HEADS’ HISTORICAL NARRATIVE […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3A
IDENTITÉS MUSICALES/ MUSICAL IDENTITIES
“LOOKING FOR FAMILY, LOOKING FOR TRIBE”. RÉFLEXIONS SUR NEW MODEL […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3B
IDENTITÉS DE GENRE, IDENTITÉS DE CLASSE, IDENTITÉS ETHNIQUES/ GENDER IDENTITIES, CLASS IDENTITIES, […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3B
IDENTITÉS DE GENRE, IDENTITÉS DE CLASSE, IDENTITÉS ETHNIQUES/ GENDER IDENTITIES, CLASS IDENTITIES, RACE […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3B
IDENTITÉS DE GENRE, IDENTITÉS DE CLASSE, IDENTITÉS ETHNIQUES/ GENDER IDENTITIES, CLASS IDENTITIES, RACE […]
PANEL 3
ROCK ET IDENTITÉS/ROCK MUSIC AND IDENTITIES
PANEL 3
IDENTITÉS DE GENRE, IDENTITÉS DE CLASSE, IDENTITÉS ETHNIQUES/ GENDER IDENTITIES, CLASS IDENTITIES, RACE […]
PANEL 4
HISTOIRE CROISÉE, HISTOIRE COMPARÉE/ HISTOIRE CROISEE, COMPARATIVE HISTORY
» LE TWIST : INCORPORER LA TRANSFORMATION CULTURELLE »